Moniro

Anya vagyok, nő vagyok, feleség vagyok és igyekszem kreatívan megélni a pillanatokat

A gyerekek durván könnyen kaphatnak napszúrást

Közelítek a 40-hez, de eddig még nálunk sosem volt napszúrás a családban.

Mindig próbáltunk odafigyelni, hogy ne a déli órákban legyünk kint a napon, igyunk sok folyadékot, de eddig elkerült minket ez a napszúrás téma.

Eljöttünk nyaralni a 6 és 3 éves gyermekünkkel Horvátországba és annyira jól sikerült indítanunk az éves tengerparti családi mókázást, hogy az első pancsolást követően, ami 3 óra volt, a nagyobbik gyermekünk már napszúrást is kapott. A kisebbik fiam pedig megfázhatott, mert durván betaknyosodott.

Sutty, másfél nap az elsötétített szobában a napszúrást kapott fiammal.

Pont, ahogyan megálmodtuk ezt a nyaralást.

El is gondolkoztam mi lenne, ha már a harmadik gyerekünk is meglenne (augusztusban várjuk), valószínűleg ő is remekelne valamit, legalább egy babakocsi összefosást.

Rossz volt látni így szegény kisfiamat, nagyon szenvedett, rosszul érezte magát és tűzforró volt a feje és a teste, amit folyamatosan borogattam, felváltva időnként egy kis hűtőfürdővel. A feje volt az, amit nagyon fájlalt és folyamatosan fázott a 35 fokban.

A borogatások közben meg-meglepett egy kis hányással is minket.

Ami számomra nagyon furcsa volt, hogy hogyan is kaphatott napszúrást, mert összesen 9-12-ig voltunk kint a parton, rendesen be volt kenve és még póló és kalap is volt rajta ez idő alatt.

Később, ahogy pörgettem újra és újra az eseményeket vissza, így unalmamban az elsötétített tengerparti szobánkban, rájöttem, hol lehetett a hiba.

Hiába kértük többször, hogy igyon vagy töltöttünk neki vizet, ő nem itta meg csak a kistesója és szépen valahogy aznap délelőtt kimaradt nála az ivás.

Így a nem ivás okozhatta, hogy dehidratált lett és ennek köszönhetően könnyen, gyorsan felforrt a teste.

A 2 nap alatt nagyon sokat itattam, ha akarta, ha nem, így szerencsére ezután rendbe is jött és új szabályt hoztunk be a családunk életébe:

csak az jöhet strandolni vagy bármilyen tevékenységet folytatni a napon, aki 1 nagy pohár vizet megiszik indulás előtt, majd amikor később szólunk, hogy inni kell, akkor ismét le kell hajtani azt a vizet vagy ha nem, akkor számára véget ér a napos program.

homokcsalad.jpg

Eddig működik és tegyetek ti is így, mert senkinek nem kívánom, hogy így kelljen eltölteni az értékes nyaralásunkból pár napot.

Egy dolog, ami viszont jó volt ebben a 2 napban, hogy egész nap csak kettesben játszottunk a nagyobbik fiammal és így egy nagyon jó kis minőségi időt töltöttünk együtt, kettesben, amőbázással, rajzolással és szituációs játékokkal (a szituációs játékoknál néha mondjuk bealudtam, mert már nem tudtam követni melyik kutya is vagyok a Mancs őrjárat meséből :D)

Záró okosság: igyatok sokat! A gyerekek durván könnyen kaphatnak napszúrást

A bejegyzés trackback címe:

https://moniro.blog.hu/api/trackback/id/tr8414914818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Moniro

Anya vagyok, nő vagyok, feleség vagyok és igyekszem kreatívan megélni a pillanatokat. Próbálok megosztani olyan praktikákat, gondolatokat, történeteket, amik másoknak is segítségükre lehet.

Friss topikok

Címkék

advent (1) adventi naptár (1) adventi ötletek (1) adventi program (1) ágy (1) ajtó (1) ajtófelújítás (1) anyaság (4) anyavagyok (3) asztalkészítés (1) baba (1) babagyász (1) baba elvesztése (1) barkács (1) barkácsanyu (3) barkácsmami (3) befőttesüveg (1) beltériajtó (1) család (1) családdal vagyok (1) csillár (1) csinádmagad (3) csináldmagad (4) design (2) diy (9) duplo (1) Duploból árnyékszínház (1) egészség (1) egyedi lámpa (1) Egy szivárvány baba születése (1) éniselmentemszűrésre (2) erkélyasztal (1) esküvő (1) Fali dekor (1) Fali kép (1) felújítás (1) Festmény (1) fiúszoba (1) generál kivitelezés (1) gesztenye (1) gesztenyebábu (1) guriga (1) gurigaállatok (1) gyerekekkel (6) gyerekkel (4) Gyerekkel festeni (1) gyerekszoba (1) Ha már hiánycikk a wc papír (1) hallásfejlesztő (1) használjuk fel a gurigát is (1) házasodunk (1) házasság (1) házikó (1) ház felújítás (1) Ha már hiánycikk a wc papír (1) hogy én leszek a világ legjobb anyukája (1) játék (2) játékötlet (3) játékváros (1) karácsony (1) karantén (1) kinder (1) kindertojás (1) kippkopp (1) Kreatív (2) kreatív (3) lámpa (2) lámpa készítés (1) lego (1) lehajthatóasztal (1) megelőzés (1) megtudodcsinálni (1) méhnyakrák (3) mentsük meg (1) Minden nap úgy kelek fel (1) Mit tegyek az adventi naptárba (1) napszúrás (1) ne dobjuk ki (1) nyaralás (1) ősz (1) otthon (1) perinatális gyász (1) pinkpad (1) rákszűrés (1) szülés (3) teherbe esés (1) tengerpart (1) terhesség (2) Tictac (1) tipptopp (1) újrahasznosítás (2) utazás (1) vetélés (1) wcpapír (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása