Moniro

Anya vagyok, nő vagyok, feleség vagyok és igyekszem kreatívan megélni a pillanatokat

Csillár készítése befőttes üvegből

Mikor vettünk egy lakást, próbáltam úgy megcsinálni, hogy minden szép és praktikus legyen, ugyanakkor pedig pénztárcakímélő is.

Szeretem az egyedi, különleges megoldásokat.

Spórolás, illetve újrafelhasználás szempontjából is csodálatos dolgokat lehet alkotni. Kitaláltam, hogy sok félretett befőttesüvegből fogok készíteni egy 8 ágú csillárt a szobába. Gondoljatok bele, mennyire menő, hogy csinálunk egy saját csillárt és nem is nehéz összehozni.

A szoba nagyon keskeny és hosszú, emiatt gondoltam, hogy legyen 8 ága, így villanykábelekkel szét tudom osztani a fényt a szobában különböző pontokon úgy, hogy a villanyszerelőnek nem kell külön csillár kiállásokat vésni a mennyezetbe. Ezzel kispóroltam egy kis villanyszerelési költséget is. A szobában több helyről jön a világítás és így jóval fényesebb, hangulatosabb lett a szoba, mintha csak középen lett volna egy fényforrás.

20180227_101009-2.jpg

Az adott szoba színvilágához illő, zöld csillámos papírból kivágtam csíkokat a kisfiammal, majd egy erős ragasztóval, amit egy barkácsáruházban vettem, felragasztottam befőttes üvegekre számomra tetsző módon. Fontos volt nekem, hogy a gyerekeket is bevonjam a felújításba, dekorálásba, mert szeretik is csinálni, illetve tanulnak is belőle és hihetetlen büszkék a végén, hogy ők is benne voltak a végeredmény kialakításában.

20180224_161802.jpg

20180219_225615-2.jpg

A befőttes üvegeknek a tetejét körbe kifúrtam 6 helyen, hogy a  meleg levegő tudjon távozni, illetve középre is fúrtam egy lyukat a villanykábelnek.

Utána elmentem egy villamossági szaküzletbe, ahol rengeteg kábelt vettem a csillárhoz és foglalatokat. Kértem pár szakmai tanácsot is és azt kell mondjam, hogy nagyon jó fejek szoktak lenni az ilyen szakboltokban és segítőkészek is. Gondolom ritka, hogy egy nő vásárol ilyen helyen :D

A foglalatokat is bekötöttem, megnéztem hogyan kell youtube-on, de azért átnézettem a villanyszerelővel, hogy tuti jó-e. Gondoltam ebből is tanulok és kíváncsi voltam, hogy sikerül. Nyilván ezt úgy, hogy áramba nem volt bekötve.

Megdicsért, jól kötöttem be a foglalatokat, majd ő felszerelte és bekötötte a lámpát. Bejelöltem, hogy hol szeretném az ágakat lelógatni és oda kis kampókat fúrtam a mennyezetbe tiplivel. Mikor az összes ág a helyére került, hát dagadt a mellem a büszkeségtől, mert nagyon tetszett a villanyszerelőnek is és mondta, hogy nem gondolta volna mikor mondtam telefonban mit is szeretnék, hogy ilyen mutatós lesz.

Ő is többször lefényképezte velem együtt és büszkén újságolta barátainak, milyen lámpát alkottunk :)

Ezeknek a DIY megoldásoknak pont az a szépsége, hogy látszik benne a kézművesség, hogy mi csináltuk, a kreativitás, jelen esetben az újrahasznosítás is.

Lehet kicsit csálé, ferde, de mégis a maga egyéniségével beragyogja a lakást!

x.jpg

20180227_103023_-2.jpg

20180219_133654_-2.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://moniro.blog.hu/api/trackback/id/tr7515391334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Moniro

Anya vagyok, nő vagyok, feleség vagyok és igyekszem kreatívan megélni a pillanatokat. Próbálok megosztani olyan praktikákat, gondolatokat, történeteket, amik másoknak is segítségükre lehet.

Friss topikok

Címkék

advent (1) adventi naptár (1) adventi ötletek (1) adventi program (1) ágy (1) ajtó (1) ajtófelújítás (1) anyaság (4) anyavagyok (3) asztalkészítés (1) baba (1) babagyász (1) baba elvesztése (1) barkács (1) barkácsanyu (3) barkácsmami (3) befőttesüveg (1) beltériajtó (1) család (1) családdal vagyok (1) csillár (1) csinádmagad (3) csináldmagad (4) design (2) diy (9) duplo (1) Duploból árnyékszínház (1) egészség (1) egyedi lámpa (1) Egy szivárvány baba születése (1) éniselmentemszűrésre (2) erkélyasztal (1) esküvő (1) Fali dekor (1) Fali kép (1) felújítás (1) Festmény (1) fiúszoba (1) generál kivitelezés (1) gesztenye (1) gesztenyebábu (1) guriga (1) gurigaállatok (1) gyerekekkel (6) gyerekkel (4) Gyerekkel festeni (1) gyerekszoba (1) Ha már hiánycikk a wc papír (1) hallásfejlesztő (1) használjuk fel a gurigát is (1) házasodunk (1) házasság (1) házikó (1) ház felújítás (1) Ha már hiánycikk a wc papír (1) hogy én leszek a világ legjobb anyukája (1) játék (2) játékötlet (3) játékváros (1) karácsony (1) karantén (1) kinder (1) kindertojás (1) kippkopp (1) kreatív (3) Kreatív (2) lámpa (2) lámpa készítés (1) lego (1) lehajthatóasztal (1) megelőzés (1) megtudodcsinálni (1) méhnyakrák (3) mentsük meg (1) Minden nap úgy kelek fel (1) Mit tegyek az adventi naptárba (1) napszúrás (1) ne dobjuk ki (1) nyaralás (1) ősz (1) otthon (1) perinatális gyász (1) pinkpad (1) rákszűrés (1) szülés (3) teherbe esés (1) tengerpart (1) terhesség (2) Tictac (1) tipptopp (1) újrahasznosítás (2) utazás (1) vetélés (1) wcpapír (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása